مبحث

گذر گاه عافیت

مبحث

گذر گاه عافیت

کاخ شونبرون

کاخ شونبرون

کاخ شونبرون Schloß Schönbrunn اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین است که ناصرالدین شاه هم در سفر خود به اتریش به این کاخ آمده و از بعضی جاهای آن در خاطراتش نوشته است که هنوز همانطور مانده است (مثل تخته سنگهای روی هم افتاده در محوطه بیرونی کاخ و یا درختانی که مثل دیواره ای صاف هستند). کاخ شونبرون که در منطقه ۱۳ وین است، از سال ۱۹۶۰ تبدیل به مهمترین نقطه ی توریستی وین شده است ( در ویکی پدیای فارسی اشتباهی نوشته در ۱۹۶۰ ساخته شده است!!!)

کاخ شونبرون

در فضای بیرونی کاخ یک باغ وحش هم هست که می گویند به یکی از دختر های شاهانی که در این کاخ بودند از کشور های دیگه حیوان می دادند ولی این دختر نمی دانسته با این هم حیوان چکار کند، به پدرش می گوید تا یک فضا را به او بدهد تا بتواند حیواناتش را آنجا نگه دارد.

ورود به محوطه ی باز کاخ مجانی است. اما برای دیدن داخل کاخ باید بلیط گرفت. داخل کاخ اتاقهای زیادی دارد. دیوار اتاق سی و دوم آن با مینیاتور ایرانی پر شده است. پس اگر آنجا رفتید بلیطی را بگیرید که حداقل تا اتاق ۳۲ را بتوان با آن دید.

|

دیدنیهای مرکز وین - قسمت اول

.

 کلیسای اشتفانزدوم Stephansdom: به کلیسای اشتفانزدوم کلیسای  سوخته هم می گویند، برای اینکه در زمان جنگ جهانی دوم بمب باران شده. این کلیسا را در سال ۱۳۶۵ میلادی درست کرده اند. دستور درست کردن این کلیسا را هاینریش دوم Heinrich II داده است.

کلیسای کاپوسین Kapuzinerkirche: اینجا یک قبرستانی است که همه ی شاه ها و ملکه های اتریش در اینجا دفن شدند. مثل: فرانس یوزف Franz Josef، ماریا ترزا Maria Thresia و SISI. کلیسای کاپوسین هم در منطقه ی 1 وین Innere Stadt  در صدمتری کلیسای اشتفانزدوم قرار دارد.

راه با اوبان: U1 ایستگاه Stephanplatz

خیابان رینگ Ring: قدیم ها که وین فقط منطقه ی اول بوده این خیابان رینگ دیوار دور شهر بوده و وقتی که ریخته خیابانش می کنند. قشنگترین دیدنی های وین هم دور  اون خیابان هست، مثل: پارلمان وین، ساختمان اپرای وین و شهرداری وین. در شهر وین ایستگاه هایی هست مثل شوتنتور Schottentor و اشتوبنتور Stubentor و بیشتر هم هست که من نمیدانم! تور Tor به زبان آلمانی می شه دروازه و آن زمان ها  که دیوار بوده این ایستگاه ها راه بیرون رفتن از شهر بودند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد