مبحث

گذر گاه عافیت

مبحث

گذر گاه عافیت

میلیاردر سوپرمارکت‌ها

میلیاردر سوپر مارکت ‌ها

رونالد برکل یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ آمریکایی است که با ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 در جایگاه دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان در فهرست فوربز قرار گرفت. او ثروت خود را از سرمایه‌گذاری و همچنین از صنعت سوپرمارکت‌ها بدست آورده است.
الهام جوادی- 

رونالد وین برکل در 12 نوامبر سال 1952 در پومونا در کالیفرنیا متولد شد. رونالد برکل اولین بار در 13 سالگی و با کار به عنوان یک وردست در مغازه خواربار فروشی پدرش به کسب و کار سوپرمارکت‌ها وارد شد. او تحصیلات خود را تا پایان دوره دبیرستان ادامه داد اما کمی ‌پس از ورود به کالج تحصیلات خود را رها کرد و بنگاهی به نام شرکت‌های یوکایپا را راه اندازی کرد. ‌این شرکت در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تولید و توزیع سرمایه‌گذاری می‌کند. رونالد برکل شرکت یوکایپا را در سال 1986 در لس آنجلس تاسیس کرد. کار اصلی ‌این شرکت در زمینه خرید‌های استقراضی و سرمایه‌گذاری در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های خواربار زنجیره‌ای است. رونالد برکل اولین فروشگاه خود، فروشگاه جرگنسن را در سال 1986 خرید.
شرکت یوکایپا در دهه 1980 تعدادی سرمایه‌گذاری به شکل پراکنده انجام داد، اما در دهه 1990 شروع به یک سرمایه‌گذاری متمرکز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ساحل غربی (وست کاوست) کرد.‌این شرکت اخیرا فروشگاه‌های وایلد اوتز در لکورادو، فروشگاه‌های پت مارک در نیو جرسی و فروشگاه‌های سوپروالو در مینسوتا را خریده است.
رونالد برکل در حال حاضر رییس هیات مدیره و سهامدار اصلی شرکت‌های زیادی از جمله شرکت الاینس انترتینمنت (یک شرکت توزیع نرم افزار‌های بازی، موسیقی و فیلم)، شرکت مواد غذایی گلدن استیت ( یک شرکت تولید مواد غذایی و نوشیدنی در لس آنجلس با درآمد بیش از 3 میلیارد دلار و 3000 کارمند در سال 2007)‌، دامینیکز ( یک شرکت فروشگاه‌های زنجیریه‌ای در شیکاگو)، فرد میر(شرکت ابر سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در پورتلند اورگان )‌، رالفز (یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در کالیفرنیای جنوبی و بزرگترین زیرمجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کروگر در‌ایالت سینسیناتی) و فود فور لس ( یک شرکت فروشگاه زنجیره‌ای که مالک آن شرکت فروشگا‌های زنجیره‌ای کروگر است) است. او در حال حاضر یکی از اعضای هیات مدیره شرکت‌های اوکسیدنتال پترولیوم (یک شرکت اکتشاف و استخراج و تولید نفت و گاز در‌ایالات متحده با درآمد 5/15 میلیارد دلاری و بیش از 10 هزار کارمند)‌، KB هوم (یک شرکت خانه‌سازی در‌ایالات متحده که در فهرست 500 شرکت برتر فورچون قرار دارد و دفتر مرکزی آن در لس‌آنجلس واقع شده است) و شرکت یاهو است.
رونالد برکل از طرفداران و حامیان حزب دموکرات در‌ ایالات متحده است. وی همچنین یکی از مالکان تیم پنگوئن‌های پیتزبورگ در لیگ‌هاکی ملی در‌ایالات متحده است.
رونالد برکل ازدواج کرده اما در سال 2003 از همسر خود جدا شده است. او سه فرزند دارد و ساکن لس‌آنجلس در ‌ایالت کالیفرنیا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد