دبیر ستاد اجرایی ماده 88 اموزش و پرورش :محمد رضا شریف کاظمی | ||||||
وزیر اموزش و پرورش از موضع خود عقب نشینی نکرده است | ||||||
اجرای طرح خصوصی سازی مدارس در اموزش و پرورش ادامه دارد و حاجی در این مورد برای ارامش افکار عمو می تدبیر کرده است . | ||||||
به گزارش خبر نگار اجتماعی خبر گزاری مهر ، دبیر ستاد اجرایی ماده 88 در آموزش و پرورش با بیان این مطلب افزود : اجرای ماده 88 بر اساس مصوبه مجلس ، شورای نگهبان و هیات دولت ، در اموزش وپرورش ادامه دارد و اقای حاجی از موضع خود عقب نشینی نکرده است . حاجی فرد سیاست مداری است و شاید در این زمینه تد بیر کرده و یا روزنامه ها در مورد این طرح غیر واقعی نو شته اند. شریف کاظمی در ادامه گفت : این طرح تا سال 85 به صورت ازمایشی اجرا می شود و در صورت عدم موفقیت ایین نامه شیوه اداره این مدارس اصلاح خواهد شد . باید فهم مشترک و یکپارچه ای بین اولیاء دانش اموزان ، معلمان ، مدیران ، و مسوولان اموزش و پرورش در زمینه این طرح صورت گیرد ، تا بتوان در مورد اجرای این طرح نظر واحدی را ا رائه داد . وی در مورد زمان اجرای این طرح گفت: در تابستان سال جاری تنها مراکز در مانی و مهمانسراها به بخش غیر دولتی واگذار می شود و برای مدارس خرید خدمات مدیران انجام می شود . وی افزود : اموال دولتی ، مدارس ، و معلمان به کسی فروخته نمی شود بلکه تا سقف 95 درصد از هزینه این مدارس از سوی اموزش و پرورش تامین و 5 در صد باقیمانده نیز از سوی مدیران به منظور کیفیت بخشی برنامه های مدارس هزینه خواهد شد . الویت مدیریت این مدارس با معلمان بازنشسته اموزش و پرورش که امکان ارائه خدمات اموزشی و گارگاهی به مدارس را دارند، است .
شریف کاظمی در پاسخ به سوال میزان سود دهی این طرح به مدیرا ن بخش خصوصی گفت : مدیران بخش غیر دولتی خدمات اموزشی و کار گاهی ارائه میدهند و در ازای ان هزینه واعتبار از اموزش و پرورش در یافت می کنند ، اگردر این زمینه عرضه و تقاضا برابر باشد سود دهی مناسبی برای مدیران خواهد داشت . رواج اقتصاد دلا لی در اموزش و پرورش شیروانی یکی از معلمان استان اصفهان در مورد طرح خصوصی سازی مدارس گفت : اجرای این طرح خلاف ماده 30 قانون اساسی است ، و اقتصاد دلا لی در اموزش و پرورش رواج می یابد . در حال حاضر مدارس به شیوه های مختلفی اداره می شود و با اجرای این طرح نیز تعداد بسیار کمی از مدارس با نظارت مستقیم و امکانات دولتی اداره می شوند و اموزش و پرورش از زیر بار مسوولیت در مقابل این مدارس شانه خالی می کند. مقیمی یکی دیگر از معلمان در این مورد گفت ، با اجرای این طرح عده کمی از دانش اموزان امکان تحصیل دارند و در حق دانش اموزان محروم اجحاف می شود . حراج مدارس معارفی معلم بازنشسته اموزش و پرورش در مورد اداره این مدارس از سوی معلمان بازنشسته گفت: کدام معلم بازنشسته امکان مالی زیادی برای ارائه خدمات اموزشی و کار گاهی دارد ؟ با اجرای این طرح مدارس به مزایده و حراج گذاشته می شود و افراد سرمایه دار جامعه اداره امور این مدارس را به عهده می گیرند . .توکلی مدیر یکی از مدارس منطقه 13 تهران گفت: هر روز برنامه جدیدی در اداره مدارس و فعالیتهای اموزش و پرورش طراحی می شود که تعدد این برنامه باعث اختلال در نظام اموزشی کشور است . لزوم توجه مسوولان اموزش و پرورش به عملکرد بر نامه ریزی در اموزش و پرورش کشور در طول سالیان گذ شته با مشکلات متعد دی همراه بوده است و مسوولان این بخش بر نامه های بسیاری در اجرای شیوه های اموزشی و تربیتی دانش اموزان اتخاذ کرده اند که در بسیاری از موارد با شکست مواجه شده است. طرح نظام جدید اموزش متوسطه ، تغییر ات بسیار زیاد کتابهای درسی ، طرح مدارس نمو نه دولتی ، نمونه مردمی ، غیر انتفاعی و اکنون مدارس خصوصی ،از جمله این بر نامه ها ست که در بسیاری از موارد با دانش اموزان ، معلمان ، مدیران ، و اولیاء دانش اموزان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است . به نظر می رسد قبل از اجرای سراسری طرح خصوصی سازی مدارس باید مسوولان اموزش و پرورش بررسی و کار کار شناسی بیشتری انجام دهند تا این طرح نیز مانند بر نامه های گذشته با مشکل و معضل اساسی مواجه نشود. | ||||||
| ||||||
|