مبحث

گذر گاه عافیت

مبحث

گذر گاه عافیت

خانه هنرمندان

خبرگزاری میراث فرهنگی_ گروه میراث فرهنگی_ نخستین دوسالانه مجسمه های فضای شهری 17 آذر در مراسمی با اهدا جوایز به برگزیدگان این دوسالانه به کار خود پایان می دهد. "محمدرضا شریف کاظمی"، مدیرطرح و برنامه نخستین دوسالانه مجسمه های فضای شهری با بیان اینکه این دوسالانه اول آبان کار خود را در محل جدید نگارخانه برگ در عمارت عین الدوله آغاز کرده است، افزود:« مراسم اختتامیه و اهدا جوایز برگزیدگان نخستین دوسالانه مجسمه های فضای شهری 17 آذر در محل تالار بتهوون خانه هنرمندان با حضور علاقمندان به هنر مجسمه سازی برگزار می شود .» معاون طرح و برنامه سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه 111 اثر از 87 هنرمند در نمایشگاه دوسالانه مجسمه های فضای شهری به نمایش درآمده بود، افزود:« شورای انتخاب آثار در دو بخش آزاد و موضوعی با موضوع حماسه و انقلاب اسلامی هرکدام به ترتیب 5 و 3 اثر را برگزیده است که در مراسم اختتامیه از هنرمندان این آثار قدردانی می شود . هم چنین یک اثر به انتخاب بازدیدکنندگان برگزیده خواهد شد . » به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی،کاظمی در مورد نصب آثاربه نمایش درآمده در فضای شهری گفت:« پس از اتمام دوسالانه با رای شورای هنری سازمان زیباسازی شهر تهران مجسمه هایی که قابلیت نصب در فضای شهری را داشته باشند انتخاب و در شهر نصب می شوند. » نخستین دوسالانه مجسمه های فضای شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری فرهنگستان هنر، خانه هنرمندان ایران و انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران برگزار شده است.

عین الدوله

مرمت عمارت قدیمی و ملی عین الدوله پایان یافت
21030 - ۱۵ مرداد ۱۳۸۶
معاون طرح و برنامه سازمان زیباسازی از اتمام مرمت و بهسازی عمارت عین الدوله خبرداد و گفت : به دستور شهردار تهران به زودی با افتتاح یک گالری هنری دایمی در این عمارت این مکان قدیمی و...
معاون طرح و برنامه سازمان زیباسازی از اتمام مرمت و بهسازی عمارت عین الدوله خبرداد و گفت : به دستور شهردار تهران به زودی با افتتاح یک گالری هنری دایمی در این عمارت این مکان قدیمی و ملی به عنوان مجموعه ای جذاب و دیدنی برای شهروندان و به خصوص توریست ها تبدیل خواهد شد . دکتر محمد رضا شریف کاظمی ، معاون طرح و برنامه سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی عمارت عین الدوله به پایان رسیده و با نظر شهرداری تهران از این عمارت به عنوان یک گالری هنری برای بازدید شهروندان و به خصوص توریست ها استفاده خواهد شد ، گفت : عمارت عین الدوله به عنوان یکی از آثار فرهنگی قدیمی و ملی شهر تهران محسوب شده و به زودی شاهد افتتاح رسمی یک گالری هنری در این بنای تاریخی خواهیم بود. وی با بیان اینکه این گالری به نام " گالری برگ " نامگذاری شده اما این نام هنوز قطعی نیست و امکان تغییرآن وجود دارد ، افزود : افتتاح این گالری با نمایش مجموعه ای از آثار خط بسم الله متعلق به استاد عجمی همراه خواهد بود و پس از آن این نمایشگاه به صورت مکان دائمی برای نمایش آثار هنری هنرمندان به منظور بازدید شهروندان تهرانی و توریست ها تبدیل خواهد شد . شریف کاظمی تصریح کرد : مرمت عمارت قدیمی عین الدوله نیز توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی صورت گرفته است . شایان ذکر است ، منزل دکتر هروی معروف به بنای تاریخی عین الدوله در حال حاضر در تملک شهرداری منطقه 4 شهرداری تهران است و در منطقه پاسداران خیابان افتخاریان کوچه جمالی قرار دارد .

در فکر چیه

Image: Autumn de Forest painting one of her artworks at home in her studio in Las Vegas (© Fame Pictures) در چه فکری به سر می برد؟