مبحث

گذر گاه عافیت

مبحث

گذر گاه عافیت

مرحبا

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله و الصلوه علی رسول الله و علی آله الطاهرین المعصومین

 

مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست

تا کنم جان را سر رغبت فدای نام دوست

گر دهد دستم کشم در دیده همچون توتیا

 خاک راهی کان مشرف گردد از اقدام دوست  

 

مرحبا به این مردم چقدر سرعت تغییر بالا رفته نسبت به چهار سال پیش همه تغییر کردند خدا را شکر این گونه انتخاب  کردن خیلی پیام دارد؟!

چند توصیه ساده اما مفید

  

به کسانی که دوستشان دارید بگویید که دوستت دارم . 

 

اگر اشتباهی مرتکب شدید عذر خواهی کنید.  

 

از خوشی ساده و کوچک دنیا لذت ببرید. 

 

اگر به چیزی نیاز ندارید نخرید. 

 

مشتاق آموختن باشید. 

 

قبوض را به موقع پرداخت کنید. 

 

 سعی نکنید ذهن دیگران را بخوانید واز کسی نخواهید ذهن شما را بخواند هر چه را می خواهد دیگران بدانند خیلی ساده به آنها بگویید. 

 

با کسانی در ارتباط باشید که می توانند کاستی های شما را پر کنند نه کسانی که برای شما منافع مادی دارند. 

 

حق کسی را نخورید.. 

 

زندگی ساده

تذکری برای فراموش کاران 

بدی تابستانها این بود در دوران ما روی حوض تخت می زدنند و روی آ ن می خوابیدن و جایی برای بازی کودکانه  نبود چون صبح ها هم تخت ها جمع نمی شد و این کار تا پایان فصل ادامه داشت بگذریم عملا از حوض جز گوشه هایی که باز میماند جایی برای شیطنت نمی گذاشت ... 

چقدر ساده بودیم و بی ذهنیت چقدر باز بودیم و فراخ بسیار ساده تر از امروز !؟ 

ولی الان چه ؟دیگر انسان دیروز نیستیم زندگی را برای خود سخت گرفته ایم فارق از اینکه سخت هست یا نیست جای این بحث اینجا نیست هرچه بزرگتر شدیم کارها را سختر گرفتیم کوچکتر که بودیم کارها را ساده تر می گرفتیم و دنیا را با نگاه مثبت تری نگاه میکردیم و امیدوارانه تر زندگی میکردیم می دانستیم چه نمی خواهیم انچه که می خواستیم هم محدود و معلوم بود سرمست و خوشحال بودیم با دیدن کسی یا چبزی حال و احوالمان دگرگون نمی شد و تغییر نمی کرد  وکسی که به ما لبخند محبت آمیزی میزد  پاسخ می دادیم هیچ وقت نمی گفتیم در ذهن دیگران در مورد ما چه می گذرد ؟ همیشه ارامش داشتیم این همه هیا هوی بیخود در ذهنمان نبود گرسنه که بودیم غذای ساده ولی با ولع می خوردیم خسته که بودیم روی زمین دراز می کشیدیم و  زمین مبل راحتی بود برایمان الان با مبل راحت و گرانقیمت هم ناراحتیم ؟! و هر چه بزرگتر شدیم ناراحتتر شدیم  و برای  ذهنمان خوراک منفی ساختیم !! بیشتر از آ نکه نیاز داشته باشیم  هم میخوریم هم می اندوزیم هر چند تربیت اجتماعی ما را اینطور بار آورده است ولی فراموش نکنیم سیاسیون تعهدی در قبال  سلامتی روانی مردمشان ندارند حداقل در جهان سوم ما باید راه حل مختص به خودمان را بیابیم  و از حرص و جمع اوری بیمار گونه دست بشوییم و تعادلی را جایگزین کنیم برای اطرافیان فیلم بازی میکنیم و از خود واقعی فاصله میگیریم تا حالمان خوب شود ولی دریغ و افسوس؟! تا می توانیم  زندگی را ساده کنیم هر جند دیگران شما را ساده بپندارند ...بگذاریم دیگران از روی دست ما بنویسند تا انها هم به دیگران منتقل کنند... سادگی را

نام خانوادگی اهالی طالقان به ترتیب الفبا و تفکیک روستا



۵۱۹ نام خانوادگی اهالی طالقان به ترتیب الفبا و تفکیک روستا

 

1.         اباذری میر

2.         ابراهیم آبادی کلانک

3.         ابراهیمی امیرنان، خچیره، رشنابدر

4.         ابراهیمی طالقانی رشنابدر

5.         ابصاری ابصار

6.         ابوالقاسمی هرنج

7.         ابوطالبی سفجخانی

8.         اجلالی شهرک طالقان

9.         احسان فر کلانک

10.      احسانی زیدشت، سگرانچال، ورکش (مهاجرین از سگرانچال)

11.      احمد خان بیگی زیدشت، آردکان

12.      احمدخانی خسبان

13.      احمدی دیزان، نویز

14.      احمدی خواه دیزان

15.      احمدی نژاد دیزان

16.      احمدیان کرود

17.      ادیب پور دیزان

18.      ادیب طالقانی خوچیره

19.      ادیب نژاد حسنجون و سید آباد

20.      ادیبی دیزان، میراش

21.      ارسطو هرنج

22.      ارکیان کولج

23.      اسحاقی جزینان، کرود (مهاجرین از جزینان)

24.      اسدی تکیه ناوه، هرنج

25.      اسدیان مرجان

26.      اسدیان نیا مرجان

27.      اسلامی حسنجون و سید آباد، نویزک

28.      اسماعیلی باریکان

29.      اشرفی هرنج

30.      اصغری هرنج

31.      اعتمادی کرود

32.      افتخاری پراچان

33.      افتخاری راد پراچان

34.      اقتداری گوران

35.      اکبری اوچان

36.      اکبریان شهرک طالقان

37.      الزامی فشندک

38.      اله بداشتی میر

39.      الهویی سوهان

40.      الهویی نظری سوهان

41.      الهیاری حسنجون و سید آباد، خودکاوند

42.      امانی نویزک

43.      امیرخانی تکیه ناوه

44.      امیدوار فشندک

45.      امیری تکیه ناوه، هرنج

46.      امینی نویز

47.      انصاری پناه لهران

48.      انور پراچان

49.      اوجانی اوچان

50.      ایزدی میر

51.      ایزدیان حسنجون و سید آباد

52.      ایوبی هرنج

53.      ایوبیان زیدشت          

54.      آبایی بزج

55.  &nb

FIAP فدراسیون بین المللی هنر عکاسی

 

FIAP ، فدراسیون بین المللی هنر عکاسی، توسط دکتر Van de Wijer بلژیکی در سال 1946 پایه گذاری شد و از آن سال تا کنون واسطه ای بوده است برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان. اولین کنگره ی این فدراسیون که جلسه ی رسمی تشکیل ان نیز بود در سال 1950 در شهر برن سوئیس با شرکت 10 نماینده از کشورهای مختلف تشکیل شد.

FIAP به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد انها به بیش از 85 موسسه در 5 قاره می رسد؛ فیاپ همچنین نماینده ی نزدیک به یک میلیون عکاس است. هرگونه جهت گیری سیاسی، ایدئولوژیک و نژادی در فعالیت های FIAP غیر قانونی است.

فیاپ در سطح جهانی فعالیت دارد. وظیفه ی اصلی ان اعتلای عکاسی است و در این راستا چند هدف را دنبال می کند که از ان جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
رشد و پرورش روح عکاسی در سرتاسر جهان، بالا بردن سطح فرهنگ شهروندان به منظور همکاری برای ارتقای عکاسی چه در زمینه ی هنری و چه فنی و همچنین تلاش در جهت تحکیم صلح در جهان.

یکی از برنامه های فیاپ برگزاری مسابقات دو سالانه است. این مسابقات که در کشورهای عضو برگزار می شود دارای ویژگی هایی است که ان را از دیگر مسابقات بین المللی تحت حمایت فیاپ متمایز می سازد. در این مسابقات که تعداد شرکت کنندگان ان اکنون به 40 کشور می رسد، عکس ها نه تنها جداگانه بلکه به شکل جمعی نیز بررسی می شوند. به این معنی که هر مجموعه از هر کشور باید از نظر محتوا، تکنیک و روش ارائه منسجم باشد. این هماهنگی ی سه گانه است که از طرف بازدیدکنندگان ارزشمند شمرده می شود و همچنین باعث می شود دوسالانه های فیاپ در حد دیگر فعالیت های هنری تاثیرگذار باشد. "جام جهانی عکاسی" نیز از دیگر مسابقاتی است که برگزارکننده ی آن فیاپ است.فیاپ با حفظ هدف ارتقا هنر عکاسی و همچنین به منظور پرداختن به بعضی مشکلات جهانی، مستقلا یا با همکاری دیگر موسسات مسابقات متعددی برگزار کرده است که از میان انها می توان عناوین زیر را برشمرد:
دنیایی برای همه(One world for all) ، کار و تفریح (Work and leisure)، کودکان امروز-امید فردا(Children of today, hope for the future). این فدراسیون سابقه ی همکاری با سازمان بهداشت جهانیWHO را نیز دارد.

هر ساله بیش از 100 نمایشگاه و مسابقه بین المللی با پشتیبانی فیاپ برپا می شود. این نمایشگاهها از اهمیت خاصی برخوردارند و طبق قوانین فیاپ فقط در صورتی می توانند تحت حمایت این فدراسیون باقی بمانند که "بیشتر کشورهای جهان" دعوت داشته باشند. مواردی چون تاریخ و مدت نمایشگاه، کیفیت اثار، ورودیه، کاتالوگ و .... از طرف فیاپ تعیین می شود. این فدراسیون نمایشگاههایی که فقط مقاصد تجاری دارند یا زمینه ی فعالیتشان محدود است را تحت حمایت قرار نمی دهد.فیاپ تنها موسسه ی بین المللی در زمینه ی عکاسی است که از طرف یونسکو UNESCO به رسمیت شناخته شده است و پروژه هایی نیز بنا به درخواست این سازمان انجام داده است.از دیگر دستاوردهای فیاپ حضور در نمایشگاه بزرگ فتوکینا است که نقش موثری در ایجاد ارتباط با دنیای عکاسی و همچنین ارتقا وجهه ی جهانی فیاپ داشته است.

69 کشور عضو فیاپ هستند؛ بلژیک، المان، اتریش، بلغارستان، دانمارک، یونان، ایتالیا، هلند، لیتوانی،رومانی، چک، ترکیه، هند، بنگلادش،هنگ کنگ، مالزی، سنگاپور، ژاپن، پاکستان، افریقای جنوبی، کامرون، موریتانی، شیلی، ارژانتین، کوبا، کانادا، استرالیا از جمله ی کشورهای عضو هستند.



یکی از قدیمی ترین دانشگاههای جهان

                  آشنایی با یکی از قدیمی ترین دانشگاههای جهان
دانشجویان ۱۳۰ کشور جهان در وین مشغول تحصیل هستند




دانشگاه وین که در سال ۱۳۶۵میلادی تأسیس شد یکی از قدیمی ترین دانشگاههای جهان است. در این دانشگاه در حال حاضر ۶۳ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند که سهم دانشجویان خارجی نیز در آن نسبت به بقیه دانشگاههای اروپا زیاد است در مجموع دانشجویانی از ۱۳۰ کشور جهان در رشته های مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند در این دانشگاه می توان در ۱۳۵ رشته مختلف و در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و مدارج بالاتر ادامه تحصیل داد در حال حاضر در کنار دانشگاه وین یازده دانشگاه دیگر نیز در اتریش وجود دارد.موقعیت جغرافیایی اتریش در مرکز اروپا و تبادل طولانی فرهنگی با کشورهای شرق اروپا، همچنین راههای ارتباطی زیاد در کنار امکان دسترسی به اتریش از طریق هوایی، جذابیت زیادی برای دانشجویان خارجی در این کشور ایجاد کرده است. این دانشجویان در طول مدت تحصیل خود در اتریش با استفاده از امکانات حمل و نقل همواره می توانند در طول تعطیلات دسترسی آسانی به موطن خود داشته باشند در سال ۲۰۰۲ بیش از ۲۲۰ هزار دانشجوی رسمی در دوازده دانشگاه اتریش به تحصیل مشغول بودند که از این میزان حدود ۳۰ هزار نفر را دانشجویان خارجی تشکیل می دادند. بدین ترتیب به طور متوسط بیش از ۱۲ درصد از دانشجویان دانشگاههای این کشور خارجی هستند. تعداد کادر علمی به بیش از ۱۶ هزار بالغ می شود که در نوع خود در رده های بالای مقایسه ای با دیگر کشورهای اروپایی است از سال ۱۹۷۵ میلادی و با اوج گیری تظاهرات دانشجویی در اروپا سیستم تحصیلات عالی در اتریش هم به اصلاح ساختارهای کهنه دست زد . سیستم تحصیلی امروز ماحصل همان زمان است دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاهی از آن تاریخ تاکنون با انتخاب شوراهایی در تمام تصمیم گیریهای دانشگاهی سهیم هستند. در دانشگاه وین دانشجویان می توانند به آسانی منابع مورد احتیاج خود را تهیه کنند و در همین رابطه کتابخانه ملی اتریش سهم بسزایی دارد. این کتابخانه که در مجاورت دانشگاه است در سال ۱۳۶۸ میلادی و تنها ۳ سال پس از تأسیس دانشگاه شروع به فعالیت کرد.آرشیو این کتابخانه بیش از ۶ میلیون مدرک را دربرمی گیرد که از این میزان ۲ میلیون و ششصد هزار کتاب است. در کنار این مرکز دو کتابخانه دیگر یعنی کتابخانه مرکزی و کتابخانه دانشگاه نیز در شهر وین خودنمایی می کنند.
در میان این کتابخانه ها، کتابخانه مرکزی فیزیک بیش از ۲۰ میلیون کتاب را در خود جای داده است و کتابخانه هنرهای زیبا نیز با بیش از دو میلیون کتاب منبع اطلاعاتی بسیار با ارزشی برای دانشجویان است. توجه به هنر و موسیقی که ریشه در سنتهای اتریش دارد شامل برنامه هایی برای دانشجویان
بخصوص دانشجویان خارجی است.هر دانشجو می تواند فقط با ارائه کارت دانشجویی از امکانات رفاهی شامل استفاده از حمل و نقل درون شهری که در شهر وین در حد عالی است، با تخفیف ویژه استفاده کند. سینما، تئاتر و کنسرتها نیز شامل تخفیف دانشجویی می شوند.دانشجوی خارجی در وین امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی را نیز دارد. در دانشگاه وین دانشجویان داخلی و دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا از پرداخت شهریه معاف هستند ولی دیگر دانشجویان باید شهریه ای را پرداخت کنند که به جز شهریه پایه در بقیه موارد متفاوت است. این شهریه ها در حد شهریه های کشورهای دیگر است. ولی دانشجویان می توانند پس از طی چند ترم در صورتی که شایستگی لازم را داشته باشند از بورسیه های مختلف استفاده کنند و یا در زیر چتر پوششی دولت قرار گیرند که شامل کمک به دانشجویان از کشورهای فقیر و یا در حال توسعه است. امکان کار فقط در دوران تعطیلات برای دانشجویان فراهم است و با توجه به شرایط اقتصادی اروپا از این طریق گذران امور تحصیلی بدون منابع مالی دیگر تقریباً امکان پذیر نیست.در کنار دوازده دانشگاه در اتریش ۶ آکادمی هنر با بیش از ۴۹۰ رشته هنری نیز وجود دارد. دانشگاههای معتبر اتریش پس از دانشگاه وین عبارتند از:
دانشگاه گراتس که در سال ۱۵۸۵ میلادی تأسیس شد و همواره مورد توجه دانشجویانی از کشورهای خاورمیانه بوده است. این دانشگاه دارای شهرت خوبی در رشته های علوم فنی است. دانشگاه اینبورگ که در سال ۱۶۶۹ میلادی تأسیس شده است و در کنار دانشگاه سالزبورگ که در سال ۱۶۱۹ میلادی آغاز به کار کرد همچنان مورد توجه دانشجویان رشته های موسیقی است. دانشگاه فنی وین که تأسیس آن به سال ۱۸۱۵ میلادی برمی گردد، در کنار دانشگاه فنی گراتس که در سال ۱۸۱۱ تأسیس شد و دانشگاه معدن شناسی لئوبن که در سال ۱۸۴۰ میلادی تأسیس شده است از دانشگاههایی هستند که بسیار مورد توجه دانشجویان خارجی بخصوص از کشورهای در حال توسعه قرار گرفته اند. با امکانات حمل و نقل ریلی موجود در اتریش دانشجویان خارجی که از کشورهای آسیایی، آفریقایی و یا آمریکای لاتین پس از کسب پذیرش و تأیید مدارک خود برای تحصیل به اتریش می آیند .از فرودگاه شهر وین می توانند مستقیماً به شهرهای محل تحصیل خود عزیمت کنند. تقریباً تمام خطوط هوایی جهان به وین پرواز دارند و با همکاری خطوط هوایی اتریش می توان بلیت قطار را نیز هنگام رسیدن دریافت کرد. دانشگاه لینز نیز از دیگر دانشگاههایی است که مورد توجه دانشجویان خارجی است.
دانشکده های دامپروری و اصلاح نباتات وین، دانشگاه اقتصاد وین، آکادمی هنرهای تجسمی شهر وین، دانشگاه هنر و دانشگاههای موسیقی در شهر وین نیز مجموعه ای از امکانات تحصیلی در این کشور را به نمایش می گذارند ؛اطلاعات ممکن در مورد تحصیل در اتریش را می توان از طریق www.univie.ac.at و یا www.wien.info و www. aua.comدریافت کرد. ترم های دانشگاهی شامل یک ترم زمستانی و یک ترم تابستانی است. دانشمندان فارغ التحصیل از دانشگاههای اتریش ۱۵ جایزه نوبل را از سال ۱۹۰۵ تاکنون به دست آورده اند که از این تعداد ۵ نفر در پزشکی، سه نفر در فیزیک، چهار نفر در شیمی، یک نفر در اقتصاد و دو نفر نیز جایزه صلح نوبل را تصاحب کرده اند.در سالهای اخیر توجه به محیط زیست نیز به ایجاد کرسی هایی در دانشگاه انجامیده است. گروه های فیزیک در دانشگاه اتریش سهم بسزایی در تعیین جایزه فیزیک نوبل برای تحقیقات هسته ای ایفا کردند که در سال ۱۹۸۴ به مؤسسه تحقیقات هسته ای اروپایی تعلق گرفت مرکز جهانی شناخته شده ای نیز در زمینه تولید و کشف موتورهای کششی تحقیق می کند که در دانشگاه گراتس فعالیت دارد و تاکنون تحت سرپرستی پرفسور هانس لیست به اختراعهای متعددی در زمینه موتورهای درون سوخت دست یافته است.








شاخص موفقیت

شاخص موفقیت: