مبحث

گذر گاه عافیت

مبحث

گذر گاه عافیت

اجرای ماده 88 اموزش و پرورش

دبیر ستاد اجرایی ماده 88 اموزش و پرورش :محمد رضا شریف کاظمی
وزیر اموزش و پرورش از موضع خود عقب نشینی نکرده است
اجرای طرح خصوصی سازی مدارس در اموزش و پرورش ادامه دارد و حاجی در این مورد برای ارامش افکار عمو می تدبیر کرده است .

به گزارش خبر نگار اجتماعی خبر گزاری مهر ، دبیر ستاد اجرایی ماده 88 در آموزش و پرورش با بیان این مطلب افزود : اجرای ماده 88 بر اساس مصوبه مجلس ، شورای  نگهبان و هیات دولت ،  در اموزش وپرورش ادامه دارد و اقای حاجی از موضع خود عقب نشینی نکرده است . حاجی فرد سیاست مداری است و شاید در این زمینه تد بیر کرده و یا روزنامه ها در مورد این طرح غیر واقعی نو شته اند.

شریف کاظمی در  ادامه گفت :  این طرح تا سال 85 به صورت ازمایشی اجرا می شود و در صورت عدم موفقیت ایین نامه شیوه اداره این مدارس  اصلاح خواهد شد . باید فهم مشترک و یکپارچه ای بین  اولیاء دانش اموزان ، معلمان ، مدیران ، و مسوولان اموزش و پرورش در زمینه این طرح صورت گیرد ، تا بتوان در مورد اجرای این طرح نظر واحدی را ا رائه داد .

وی در مورد زمان اجرای این طرح گفت: در تابستان سال جاری  تنها مراکز در مانی و مهمانسراها به بخش غیر دولتی واگذار می شود و برای مدارس  خرید خدمات مدیران انجام می شود .  وی افزود : اموال دولتی ، مدارس ، و معلمان به کسی فروخته نمی شود بلکه  تا سقف 95 درصد از هزینه این مدارس از سوی اموزش و پرورش تامین و 5  در صد باقیمانده  نیز از سوی مدیران به منظور کیفیت بخشی برنامه های مدارس  هزینه خواهد شد . الویت مدیریت این مدارس با معلمان بازنشسته اموزش و پرورش که امکان ارائه خدمات اموزشی و گارگاهی به  مدارس را دارند،  است  .

 

شریف کاظمی  در پاسخ به سوال میزان سود دهی این طرح  به مدیرا ن بخش خصوصی گفت : مدیران بخش غیر دولتی  خدمات اموزشی و کار گاهی ارائه میدهند و در ازای ان هزینه واعتبار از اموزش و پرورش در یافت می کنند ، اگردر این زمینه  عرضه و تقاضا برابر باشد سود دهی مناسبی برای مدیران  خواهد داشت .

رواج اقتصاد دلا لی در اموزش و پرورش

شیروانی یکی از معلمان استان اصفهان در مورد  طرح خصوصی سازی مدارس گفت : اجرای این طرح خلاف ماده 30 قانون اساسی است ، و اقتصاد دلا لی در اموزش و پرورش رواج می یابد . در حال حاضر مدارس به شیوه های مختلفی اداره می شود و با اجرای این طرح نیز تعداد بسیار کمی از مدارس با نظارت مستقیم و امکانات دولتی اداره می شوند و اموزش و پرورش از زیر بار مسوولیت در مقابل این مدارس شانه  خالی می کند.  

مقیمی یکی دیگر  از معلمان در این مورد گفت ، با اجرای این طرح عده کمی از دانش اموزان امکان تحصیل دارند و در حق دانش اموزان محروم اجحاف می شود .

حراج مدارس

 معارفی معلم بازنشسته اموزش و پرورش در مورد اداره این مدارس از سوی معلمان بازنشسته گفت: کدام معلم بازنشسته امکان مالی زیادی برای ارائه خدمات اموزشی و کار گاهی دارد ؟ با اجرای این طرح مدارس به مزایده و حراج گذاشته می شود  و افراد سرمایه دار جامعه   اداره امور این مدارس را به عهده می گیرند . 

 .توکلی مدیر یکی از مدارس منطقه 13 تهران گفت:  هر روز برنامه جدیدی در اداره مدارس و فعالیتهای اموزش و پرورش طراحی می شود که تعدد این برنامه باعث اختلال در نظام اموزشی کشور است .

لزوم توجه مسوولان اموزش و پرورش به عملکرد

بر نامه ریزی در اموزش و پرورش کشور در طول سالیان گذ شته با مشکلات متعد دی همراه بوده است و مسوولان این بخش بر نامه های بسیاری در اجرای شیوه های اموزشی و تربیتی دانش اموزان اتخاذ کرده اند که  در بسیاری از موارد با شکست مواجه شده است. طرح نظام جدید اموزش متوسطه ، تغییر ات بسیار زیاد کتابهای درسی ،   طرح  مدارس نمو نه دولتی ، نمونه مردمی ، غیر انتفاعی و اکنون مدارس خصوصی ،از جمله این بر نامه ها ست که در بسیاری از موارد با دانش اموزان ، معلمان ، مدیران ، و اولیاء دانش اموزان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است . به نظر می رسد  قبل از اجرای سراسری طرح خصوصی سازی مدارس باید  مسوولان اموزش و پرورش بررسی و کار کار شناسی بیشتری انجام دهند تا این طرح نیز مانند  بر نامه های گذشته با مشکل و معضل اساسی مواجه نشود.   


 امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است.
درهمین زمینه بخوانید ...
  خصوصی سازی مدارس منتفی می شود
  هیچ مدرسه ای به بخش خصوصی واگذار نمی شود
  وزیر اموزش و پرورش از موضع خود عقب نشینی نکرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد